| מהנעשה באולפנה | |||||||
| יום "מזמור לתודה"
אחרי המון תכנונים, חשיבה, ביטולים ושוב תכנונים… ביום חמישי זכינו להוציא לפועל את יום מזמור לתודה! (שהיה אמור להתקיים לפני פורים אך נדחה בגלל שאגת הארי). בנות השמינית הגו ותכננו את היום- לזכר הרב שמואל זצ"ל שלימד אותנו להודות כל הזמן! את הבוקר פתחנו בחלוקת חולצות ובכינוס אולפניסטי, עם הסברים על היום, דבר תורה של הרב יובל, ברכה מרחלי וכמובן- מזמור לתודה. בנוסף, אמרנו תודה לבנות האולפנה: בנות שמתנדבות במועדונית, בנות וצוות ממשפחות מגוייסות, בנות מועצת התלמידות, בנות שמתנדבות אצל משפחות מגוייסים, קומונריות ורכזות בסניפים. תודה על כל העשייה! את היום סיימנו בשירת המונים מרגשת בהובלת חברת 'וזה הקול' שחיברה עבורנו בין השירים 'מזמור לתודה', 'עבדו את ה' בשמחה' ו'לקרבני אליך באמת'. הם לימדו אותנו את הקולות ושרנו אותם יחד במלוא העוצמה, היה מיוחד ומרגש! מחכים לראות ולשמוע את התוצאה . שנזכה לקחת את המסר הזה לחיינו- להודות על כל דבר! |
|||||||
|
|||||||
| יום רביעי – ערב סיום אולפניסטי | |||||||
|
|||||||
| יום חמישי – יום סיום שנה | |||||||
|
|||||||
| מהנעשה בשכבות השונות | |||||||
| שכבת ז' | |||||||
| במסגרת הלימוד השנתי בושא נעם עול מצוות, עסקנו השבוע במעלת מידת החסד. שמענו שיחה מאילת היועצת שעשתה מעשה אצילי של נתינה מיוחדת, תרומת כליה. שוחחנו על עמ"י כעם שהוא אור לגויים גם בגמ"ח, ועל כך שישראל הם ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים. אילת סיפרה לנו על חסד ספציפי שעמ"י מצטיין בו, והוא תרומות כליה. היא ציינה שהשנה נקבע שיא גינס ומספר התורמים הוא כ-2,100 נכון לימים אלו. בנוסף, היא שיתפה אותנו בתהליך תרומת הכליה שלה, בהתלבטויות ובמחשבות שליוו אותה. סיימנו את הדברים בציטוט של הרב הבר זצ"ל שהביאה, שאמר שלא צריך לתרום כליה כדי לעשות חסד… אפשר לעשות זאת גם בעזרת ידיים, רגליים, מבט עיניים ופה. שנזכה! ביום רביעי בנות השכבה שמעו שיחה חשובה מתזונאית שהגיעה לאולפנה וסיפרה על אכילה נכונה בריאה ומיטיבה. שבת שלום! צוות שכבת ז'. |
|||||||
|
|||||||
| שכבת ח' | |||||||
| בשבוע שעבר במסגרת תוכנית של כיתה ח' בנושא נשיות שמענו שיחות בנושא מליאת מושל עוסי"ת ואחות האולפנה בנושא של דימוי גוף, ומדורית פורר שהיא דיאטנית בשיחה על תזונה נכונה. לשמחתינו השכבה שלנו זוכה ליצור תהליכים של עשייה ברוכה. בנות השכבה מגוייסות לטובת מבצע 'לצפון באהבה' אנחנו בונות ערכות לחופש הגדול למשפחות מקרית שמונה, ואורזות בתוך המארזים גם את הלב והחיבוק שאנחנו שולחות להן עם היצירות, המשחקים והשעשועונים. בתקופה שכזו שמצפון יש אתגרים וגם אנחנו קיבלנו צוהר קטן למלחמה, העשייה הזו מצמיחה ומלכדת את הבנות. בהתרגשות ובכאב של פרידה, אנחנו לקראת שבוע של סיומים בכיתות ובשכבה. שבת שלום, צוות שכבת ח'. |
|||||||
|
|||||||
| שכבת ט' | |||||||
| ביום שני שעבר שכבת ט' השתתפה ביום עיון כהערכה חלופית במחשבתבעקבות לימוד מסילת ישרים שלמדנו השנה.
שמענו שיחה על עמיחי ונינו הי"ד לוחם מגלן שנפל במלחמה. איתי אחיו סיפר על חיבורו המיוחד של עמיחי מגיל צעיר מאד לספר מסילת ישרים ולעבודת המידות. אחר כך שמענו הקלטות של הרב שמואל ז"ל, על פרק של מידת הזריזות בספר. לסיום כתבו הבנות משימה עם ביטוי חיבור אישי שלהן לחיים של עבודת המידות בעקבות הלימוד. היה מאד מרגש ומחזק. יצאנו עם רצון עז להמשיך בלימוד, להתקדם ולעלות עוד ועוד במסילת ישרים לחיים של גדלות, לבנות את עצמנו בטוב ביותר שאנחנו יכולות. ביום רביעי השבוע יצאנו לטיול צ'ופר מיוחד מרחלי לשיכבה, בעקבות שינוי במיקום השיכבה בפנימיות. חשוב לנו לציין ולהדגיש את תגובת הבנות על השינוי במבט בוגר ומתחשב, בערכים של ערבות ונתינה. נסענו לעין מודע, שם היינו בטבע השקט והשלו. הבנות נהנו מטבילה במים, שחו ושיחקו. אפינו גם פיתות על הסאג' והפרשנו חלה בתפילה. לסיום התפנקנו בקרטיבים מתוקים. היה יום מקסים, של יחד שכבתי, בהרפייה ושירור. הבנות לא הפסיקו להודות, ויצאו ממש מוכנות ליום מזמור לתודה שהתקיים ביום חמישי. בע"ה בשבוע הקרוב נמשיך בפעילויות סיכום השנה והכנה לחופש. צוות שכבת ט'. |
|||||||
|
|||||||
| שכבת י' | |||||||
| ביום חמישי בערב התקיים ערב כיתה לכיתה י1 בביתה של מיכל קורן, ערכנו הפרשת חלה ולימוד משותף לרפואת המדריכות האהובות שלנו יעל ויעל.
בשבוע הבא נסכם את פרויקט המחויבות האישית במפגש עם רחלי קפלן והמורה שולמית בוטבול. בנוסף, נזכה לשמוע שיחה מפי שני מרקוביץ על הפרק השמיני מתוך "שמונה פרקים" לרמב"ם, שתהווה סיכום ללימודי מחשבת ישראל השנה. ביום שני בע"ה תצא השכבה לטיול בירושלים, במטרה לאפשר לבנות הפוגה, גיבוש והנאה. אישור לטיול מצורף למייל זה ונמצא במשוב הזדרזו לאשר. תודה מיוחדת לאולפנת נריה על החיבוק והפינוק ששלחו לבנות השישית בעקבות מאורעות השעה. שבת שלום, צוות שכבת י'. |
|||||||
|
|||||||
| שכבת י"א | |||||||
| בין בגרות למתכונת בין תגבור ליום השלמה, 'מצאנו' יומיים וחצי לעסוק בנושאים משמעותיים בסמינריון קיץ שכותרתו: "על דברים שבלב-מה שרצית לדעת ולא תמיד היה לך את מי לשאול" בימים אלה שמענו שיחות, ערכנו דיונים, שאלנו שאלות, התעמלנו וגם התעמתנו עם נושאים שמעסיקים את הבנות. תחת הכותרת "נשיות"- דברנו על משמעות היותי אישה, מהות האשה, להיות אשה גדולה. עברנו גם סדנאות כתיבה, עקבנו אחרי דמות הנשים בפרסומות ודברנו שיח נשי. השתתפנו בסדנת סטיילינג עם הסטייליסטית מלי סגל ועסקנו גם בטיפוח העור(תודה לאמא של נגה אלבז!) ואת הערב הראשון סיימנו בשיחה מעוררת מחשבה של הרב אלי שיינפלד שמחנך בישיבות. שמענו על מורכבות היחסים עם בנים בגיל ההתבגרות. רחלי סיפרה לנו את סיפור לידתו וגידולו של חגי ממנה שמענו עד כמה כוחינו גדול בנתינה ובערב היינו ב'מסע קולנועי' על שליחות ונתינה . צוות השביעית. |
|||||||
|
|||||||
| שכבת י"ב | |||||||
| בנות השמינית ממשיכות לשמוע ולקבל במסגרת ימי עיון הכנה לחיים. השבוע פגשו הבנות את הרב אריאל בראלי, שדיבר על נקודות עוגן בחיי הבת, לקראת יציאה לעולם הגדול, לשירות הלאומי, לימודים ועבודה, ומפגש עם חברה מעורבת ועבודה משותפת. בנוסף הן שמעו נציגה של עמותת תהל שדיברה על קשרים מיטביים לעומת קשרים רעילים. והדרך לזהות ולהתמודד איתם. בסיעתא דשמיא הצלחנו לקבוע מחדש את השיחות לאחר שהתבטלו בעקבות ביטול הלימודים השבוע. במקביל, הבנות מתקדמות בלימוד ספר איוב,שהוא חלק מההערכה החלופית לציון הבגרות בתנ"ך. ספר שמזמן דיונים ושאלות עומק בענייני אמונה והשגחה. אשרינו שזכינו להספיק ללמוד אותו. אנו נערכים ומתכוננים בהתרגשות רבה, לקראת שבת ההורים שתתקיים בעז"ה בשבת הבאה,פרשת חוקת. שבת שלום, צוות השמינית |
|||||||
| בית מדרש חטיב"ה | |||||||
| השבוע בבימב"ה ציינו את המפגש האחרון לשנה זו כאשר הבנות שהתמידו במחצית הזו הוזמנו למפגש בוקר. התכבדנו בדברי הברכה של אפרת המנהלת, ולאחר מכן נהננו ממשחק של מעטפות ופיצוח של חידות. בסיומו התפנקנו בפיצות טעימות. הרב יובל לימד אותנו דרך פרשת קורח וכוונותיו של קורח, כמה אפילו האנשים החשובים צריכים ענווה, הרב שלח את הבנות לחופשה ולשנה הבאה עם משימה לצרף אליהן לשנה הבאה עוד בנות לתוכנית בית המדרש. המדריכה הדסה והמורה רונית אגיוף רכזת הבימב"ה |
|||||||
|
|||||||
| מהנעשה בפנימיה | |||||||
| ביום ראשון – לאחר קבלת הודעת םיקוד העורף על ביטול הלימודים ביום שני התכנסו הבנות ששהו בפנימיה יחד עם צוות הפנימיה להנחיות מרחלי והרגעה משותפת, הבנות נהנו מלינה בבניין הפנימיות החדש ומעוד חוויה מיוחדת כחלק מהמערכה הארוכה בה עם ישראל מצוי.
ביום שני – על פי הוראות פיקוד העורף ומשרד החינוך עזבו בנות הפנימייה בחזרה לבתים, הפיזור נעשה באווירה טובה ועל פי הכללים. ביום רביעי- התקיימו פעילויות לשכבות השונות עם המדריכות וצוות הפנימיה והבנות השתתפו במפגש אחרון לשנה זו בחוגים.
|
|||||||
| מהנעשה בלימודי המדעים | |||||||
| מצוינות במדעים – חטיבה
בנות המצויינות המדעית מהחטיבה הגיעו למעלה התורה לפעילות מיוחדת, עליה עמלו במשך כמה שבועות. הנציגות מכיתה ח' הפעילו חדר בריחה בנושא ביומימיקרי, ומכיתה ז' – יצרו אתר שלם עם תהליכי הייצור של מגוון חומרים, בסיפור, בשיר ובמשחק. המורה חפציה בן ארצי
מצוינות במדעים – כיתה ט' בנות קבוצת מצויינות מדעים כיתה ט, השתתפו שבוע שעבר ביריד חקר העירוני של מעלה אדומים. הבנות עשו מחקר על השפעת הצפיה במסכים על כמות המצמוצים. מסתבר שכאשר צופים במסכים מספר המיצמוצים יורד והעין מתיבשת. הבנות יצגו את האולפנה בכבוד ואף זכו במקום השלישי במשחק שלטים שהתקיים. הבנות שבצעו את המחקר: טליה אליהו, הודיה גוגנהיים ושרה גרסטל. המורה שלומציון כהן. כיתות ח' נהנו בפעילויות בפיזיקה על חוקי ניוטון ושיווי משקל קבוצת מבוא למיקרוביולוגיה עם המורה אודליה למדו על ייצור מזון בעזרת מיקרואורגניזמים הגשת הערכות חלופיות וארוחה משותפת עם התוצרים שהבנות הכינו לעבודות. המורה אודליה לוי. |
|||||||
|
|||||||
| מהנעשה במגמת כימיה | |||||||
| עם סיום לימוד הנושא מבנה וקישור בחומרים מולקולריים, קיימנו לפני חג השבועות פעילות מעבדה יישומית לסיכום החומר. התלמידות השתמשו בידע המדעי שרכשו כדי לייצר במו ידיהן סבון וקרם ידיים. הפעילות אפשרה להן לראות מקרוב את הקשר בין תכונות החומרים לבין תהליכי הייצור של מוצרים יומיומיים. הקרמים נארזו למתנה לכבוד החג. המורה שלומציון כהן |
|||||||
|
|||||||
| מהנעשה במגמת ביולוגיה | |||||||
| ביום רביעי יצאנו בנות מגמת ביולוגיה שכבת יא לסיור אקולוגי בחולות ניצנים. למדנו על הייחודיות של בית הגידול החולי,על המאפיינים הפיזים והחיים שלו. זיהינו בעלי חיים וצמחים, למדנו על ההתאמות שלהם לאיזור וזיהינו תופעות אקולוגיות מעניינות. ביצענו תרגיל אקולוגי הכולל תחנת מיקרואקלים, שביל טשטוש והצבת מלכודות. ראינו בע"ח שונים כמו, גרביל, נחושית החולות, נחש החולות…ולמדנו עליהם,. ולצד הפעילות הלימודית גם התגבשנו ככיתה סביב מדורה ואפיית פיתות. נהננו מאוד!
המורה נתלי נקש. |
|||||||
|
|||||||
| בוקר הוקרה למתנדבות המועדונית | |||||||
| בשבוע שעבר התקיים מפגש סיכום שנה עם מתנדבות המועדונית האלופות שבמשך כל השנה פינו מזמנן בכל שבוע ובאו לשחק ולהרעיף אהבה על הילדים המתוקים והמיוחדים שבמועדונית.
במהלך המפגש הבנות צבעו מנדלות על קנבס שקיבלו במתנה והכינו תמונות לסוף השנה למשפחות הילדים במועדונית והתפנקו בכיבוד טעים. יישר כח! טלי פרידמן, רכזת המועדונית. |
|||||||
|
|||||||
| רפואה שלמה | |||||||
| ממשיכים להתפלל לרפואתן השלמה של
יעל בת רונית יעל טובה בת מלכי.
בתוך כל שאר חולי עמו ישראל, והולכים עם דבריה של יעל בת רונית (אבטליון) שמסרה לכולנו: "תחליפו דאגות בתפילות!" שנזכה לשמוע הרבה בשורות טובות ישועות ונחמות. |
|||||||
| הודעות חשובות | |||||||
| לבנות החטיבה:
בע"ה ביום שני יתקיימו בוקרי כיתה לכיתות ז1, ז2,ח1, ח2, ח4 והחוגים בחטיבה יוקדמו לשעה 13:30 מלבד חוג מקרמה שיתקיים כרגיל ב15:40.
אירועי סופשנה- שריינו לכן! ביום רביעי- ב' תמוז – ערב סיום אולפניסטי! ביום זה הלימודים לבנות החטיבה יסתיימו ב13:20. ג' תמוז- יום חלוקת תעודות וסיום שנה! שבת הורים לשמינית ומסיבת סיום – שבת פרשת "חוקת"
|
|||||||
| מזל טוב | |||||||
| ליוכבד שמלה – מזכירה – להולדת הבן
לאמונה אנגלהרד – מורה לעברית ורכזת פדגוגית – להולדת הבן לעינב הלפרין – מורה לעברית ורכזת שכבת ז' – לאירוסי הבן לרעות ליאון – בוגרת האולפנה – לנישואיה לטל מרזוק – בוגרת האולפנה – לנישואיה ללבונה נאמן – מדריכת שביעית בשנה שעברה – לנישואיה לזיוית נגאל – בוגרת האולפנה – לאירוסיה לתהילה ליברמן – בוגרת האולפנה – לאירוסיה
|
|||||||
| שבת שלום ובשורת טובות!
משפחת האולפנה |

















